- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552
Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367
Facebook ще показва повече публикации от приятели, отколкото новини
Това ще бъде тектонична промяна за алгоритъма на Facebook, който е построен така, че да дава приоритет на ангажираността и монополизиране на вниманието на потребителите
Facebook обяви, че планира да промени алгоритъма си, за да популяризира в по-голяма степен съдържанието от приятелите и семействата на потребителите за сметка на това от издатели и търговски марки. В позиция, публикувана на 11 януари, главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг заявява, че целта на компанията вече ще бъде не да покрива "свързаното съдържание" на 2 милиарда потребители на Facebook, а да даде приоритет на значими социални взаимодействия, които са от полза за тях.
"Ние създадохме Facebook, за да помогнем на хората да останат свързани, дори когато са далеч един от друг и да дадем възможност потребителите да имат постоянна връзка с хората, които са от значение за тях. Но напоследък получихме обратна информация от нашата общност, че публичните съобщения с бизнес съдържание и медиите изтласкват личните моменти на заден план”, написа Зукърбърг.
Това ще бъде тектонична промяна за алгоритъма на Facebook, който е построен така, че да дава приоритет на ангажираността и монополизиране на вниманието на потребителите над почти всички други съображения. Това помогна компанията да реализира огромни приходи, като миналата година тя спечели около 34 милиарда долара. От друга страна обаче, тази стратегия предизвика остра критика, че по този начин платформата подкрепя заблуждаващо съдържание. Тази критика стана още по-яростна след изборите в САЩ през 2016 г., в които Facebook се оказа от решаващо значение за успешната кампания на Доналд Тръмп. По време на кампанията подкрепени от Русия източници създадоха съдържание, достигащо над 126 милиона потребители, голяма част от което в полза на Тръмп.
Затова в последното си изявленив Зукърбърг е категоричен, че потребителите на Facebook трябва да очакват по-малко съдържание от компании, търговски марки и медии и допълнително такова от приятели, семейство и групи по интереси. Фактори като броя на хората, които реагират, коментират или споделят публикации, вече ще бъдат по-малко важни. Промените са част от редизайн на Facebook, който цели да се увеличат "смислените взаимодействия" и да се намали "пасивната консумация на нискокачествено съдържание - дори ако в краткосрочен план някои от показателите ни за ангажираност намалеят".
Промяната ще удари сериозно някои издатели, особено тези, които се занимават с видеосъдържание. Facebook постоянно намалява обхвата на компаниите в новинарските емисии през последната година и тази тенденция вероятно ще се задълбочи. Това също така означава, че времето и средствата, които компаниите са изхарчили досега, за да изградят своето присъствие в социалната мрежа, може да се окажат напразни.


"Facebook ще показва повече публикации от приятели, отколкото новини"